marți, 15 mai 2018

Evadarile mele

De Allende m-am indragostit in 2007, cand am dat cu nasul de "Tara mea inventata". Cum eram in etapa in care ma pregateam sa ma car voluntar(a) in Costa Rica, am devorat cartea intr-o noapte (desigur, alba) si tavalugul de emotii a fost de nedescris.
Am continuat sa ii cumpar cartile, unele mi-au placut mai mult, altele mai putin. Unele m-au emotionat, altele doar mi-au placut fara incarcatura emotionala majora...
Cert este ca Allende a ramas, de-a lungul timpului, una dintre scriitoarele mele preferate.

Liiceanu spunea "Ai atatea vieti cate carti ai citit".
Cartile si filmele sunt forma mea de evadare din cotidian, atunci cand nu pot evada altfel. Cand vreau sa fug de rutina zilnica (care, uneori, ma face pilaf la cap..) si nu pot sa ma urc in masina si sa plec macar si numai pentru o zi undeva ...citesc. Sau vad un film.
Ei, bine, in ultimele luni (muuuulte, foarte muuulte, prea muuulte) am suferit ca un caine batut (exagerez, dar v-ati prins deja.) ca NU AM PUTUT sa mai citesc.
Un blocaj teribil, orice carte luam, nu reuseam sa intru in ea. Nu reuseam sa ma desprind de realitate, nu reuseam sa nu-mi mai aud gandurile...
Am inercat nshpe carti, am incercat nshpe autori..Nimic.
Cand am vazut ca scrisese Laura despre doua ale lui Allende, carti pe care inca nu le aveam, mi-am jurat ca o sa-mi cumpar "Insula de sub mare" si ca..daca nici ea nu ma scoate din blocaj, atunci nu stiu ce ma mai poate scoate...

Iniante de minivacanta noastra la mare am dat comanda si au venit.
Nu, nu am citit la mare, caci a fost mult mult mult prea frumos acolo. Era deja o fuga atat de intreaba si atat de tare m-am rupt de cotidian ca nu mi-a mai trebuit nimic altceva. :)

Dar..m-am intors in oras. Si iata ca, intr-o seara de weekend am pus mana pe carte si...si, wow, s-a facut 2 a.m. si inca n-o lasasem...
Si noaptea trecuta la fel...
Si, da, azi -acum, la birou...imi cad ochii in gura de somn...
Si, da, dupa job duc copilul la sport si apoi avem niste chestii de facut prin oras...dar..dar..la noaaaaapte..cine va citi pana termina cartea?!?!?! Me-Me-Me...

Ma rog..ideea este ca sunt foarte foarte happy ca am reusit sa imi regasesc ceea ce este, dupa cum spuneam, una dintre cele mai bune metode de evadare.
Cat despre carte, da, imi place...nu, nu este cea mai speciala carte a lui Allende, dar..well, m-a scos din blocaj? M-a scos!! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

eu. eu. eu.

Ma puteti citi si pe blogul nou, mai exact aici . Nimic schimbat, doar inca o casa. Deh, imi place sa am mai multe 😊😉