miercuri, 30 martie 2016

Teatrul de Vara din Bazilescu

Am ajuns aseara , pentru prima oara, in parcul Bazilescu. Frumos, curat, ingrijit, cu trei locuri de joaca pentru mai multe categorii de varsta, cu vreo 3 si pentru adulti, cu doua grupuri de masinute din alea cu fise... Arborii sunt maaari, exista printre ei chiar ramasite din Codrii Vlasiei, asa ca pot presupune ca (la vara) va fi si umbra.. Pentru noi pare o alternativa ok, data fiind apropierea de casa in care locuim in acest moment. (cu masina am facut 5 minute, la ora de varf)

Mi-a placut parcul, inca nu m-am prins exact care-i calitatea celor care il frecventeaza, asta urmeaza sa aflam dupa mai multe vizite.. Cele cateva interactiuni au fost destul de ok..

Cert este ca, dupa ce se inserase deja, am trecut pe langa o constructie parasita, imensa, o ruina efectiv, care mie personal mi s-a parut creepy si m-a facut sa imprim copilului o viteza ceva mai mare decat de obicei.. Ceva gen amfiteatru, am sesizat si Lira care troneaza -inca?- deasupra a ceea ce , candva, a fost intrarea... Eu una nu stiam ce este, asa ca am cautat azi pe net si aflu ca este Teatrul de Vara, construit pe vremea lui Gheorghe Gheorghiu Dej, dupa modelul celui de la rusi, din Soci. Inteleg ca a fost construit pentru a putea organiza in Romania Festivalul Mondial al Tineretului si Studentilor, ca are (avea) 2000 locuri. Arhitectul care l-a proiectat se numea Paul Emil Miclescu, parcul a fost modificat/ s-a facut reconfigurarea aleilor, astfel incat sa se "invarta" totul in jurul acestui amfiteatru. Asta atunci, adica prin 1953.
In acest moment constructia arata jalnic, sta sa cada efectiv. Mai exact sta sa cada acolo unde nu a cazut deja, caci bucati mari din tecuiala si din zidarie nu prea mai exista. In plus.. are aerul ala de ...loc bantuit. Jur. Este imprejmuit de un gard de sarma, sunt afise care anunta ca nu ai voie sa patrunzi in amfiteatru, iar in unele locuri si afise cu "pericol de prabusire". Ce sa zic, nu e deloc genul de loc unde as vrea sa intru..sau in preajma caruia as vrea sa fiu.. Imi da o senzatie de ..cum sa spun eu..energie negativa apasatoare.
Inteleg ca terenul e al primariei, constructia apartine Ministerului Culturii. Primaria a vrut sa-l renoveze, Ministerul nu l-a dat. Iaca asa...el sta sa cada si, pe deasupra, strica mult feng shui-ul din Bazilescu.
Am observat ca este pazit..poate asa se explica de ce inca nu au disparut bucati intregi din zidarie??
Anyway..cum spuneam..il gasesc tare creepy. Seara. Voi incerca sa ma "imprietenesc" cu el pe lumina zilei, poate atunci va fi mai putin apasatoare senzatia de (frica?!?) pe care am incercat-o trecand pe langa el.

Un comentariu:


  1. Buna ziua,

    Va contactez din partea site-ului anidescoala.ro pentru a va face o propunere de colaborare. Intentionam cumpararea unui articol de promovare care sa includa link si ancora catre www.anidescoala.ro, pe care sa-l publicați pe site-ul dvs. Articolul il putem scrie noi pe o tema aleasa de dvs. sau putem alege noi tema.

    In cazul in care sunteti interesati, care este pretul pentru un articol?

    Multumesc!
    O zi buna,
    Irina-Cristina Tenu
    E: irina.cristina@anidescoala.ro
    W: www.anidescoala.ro
    F: facebook.com/AniDeScoala

    RăspundețiȘtergere

eu. eu. eu.

Ma puteti citi si pe blogul nou, mai exact aici . Nimic schimbat, doar inca o casa. Deh, imi place sa am mai multe 😊😉